Data Science, AI, Big Data het is allemaal hot. Maar, waar het allemaal in essentie om gaat is het maken van betere beslissingen op basis van data. Hoewel dit de essentie is van alle Data Science of AI projecten, is juist dit onderdeel een ondergesneeuwd punt in veel projecten. Sterker, voortvloeiend uit betere beslissingen volgt dat je een business case voor AI kunt maken. Tijdens de uitzending over de #Analytics #Translator hebben we het al gehad over het vertalen van vraagstukken uit de organisatie naar datavraagstukken. In deze Dataloog gaan we dieper in op hoe je feiten gebaseerd beslissingen maken nu echt kunt implementeren in je organisatie. Dus niet een keer een AI project en dan na een paar maanden erachter komen dat niemand je de tool gebruikt. Nee, je organisatie klaar maken zodat fact based improvement echt beklijft.

 

 

Raymond van Ek

Raymond van Ek is Programma Directeur bij Hot ITem. In deze rol is hij verantwoordelijk voor alle Factbased Improvement programma’s die Hot ITem bij haar klanten uitvoert. Al meer dan 15 jaar houdt hij zich bezig met het strategisch verbinden van Sales/ Marketing/ New Business/ Operations en Support en ondersteunt hij organisatorische veranderingen vanuit een multidisciplinaire projectaanpak.

 

 

 

Adam Knoop

Adam is als oprichter van databedrijf Hot ITem al ruim 20 jaar intensief bezig met ‘big data’. Steeds meer organisaties werken met data en gebruiken feiten om tot inzicht te komen. In de afgelopen jaren is Adam vaak betrokken geweest bij projecten om tot betere stuurinformatie te komen, waarbij privacy een ‘hot item’ was. Naast zijn werk voor Hot ITem is Adam ook directeur van Viacryp.

 

 

 

shownotes

https://hbr.org/2019/02/companies-are-failing-in-their-efforts-to-become-data-driven

https://gallery.mailchimp.com/10d0ceb5222819e86d23acb4f/files/c676cf0f-3488-46e1-b720-3fc915cbe8a8/HvA_Emob_DIGI.pdf