Nu de eerste schrik van de Covid-19 crisis wegebt, nu de lockdown afneemt, rijst de vraag bij bedrijven hoe te sturen ten tijden van de crisis. Het gebruik van data uit uw organisatie kan hierbij ondersteunen. Echter, de data verzameld tijdens de eerste fase van de crisis bevat grote bias ten opzichte van de normale situatie. Hoe kun je dan nog sturen?

In deze Dataloog praten we met  Rob Honing en Adam Knoop van Hot ITem en Future Facts. Met beide meer dan 22 jaar aan ervaring met het organisaties helpen te sturen op data. We praten met beide heren over het inzetten van fact based improvement om tijdens de crisis ook de kansen te benutten. Dat geldt niet alleen voor bedrijven die voor de crisis al wel data driven waren maar ook voor bedrijven die dat nog niet waren. In beide gevallen geldt dat wendbaarheid, fact based improvement en scenario planning met data bedrijven kan helpen om te gaan met veranderende omstandigheden. Dit vereist wel een goed datafundament.

En we praten over het door Hot ITem ontwikkelde 1.5 meter distance dashboard waarmee bedrijven anoniem kunnen meten hoeveel mensen er in een kantoorpand bevinden en hoeveel afstand ze houden. Met een dergelijke tool kunnen organisaties inrichten voor de 1.5m samenleving. De sleutelfiguur hierin is de Chief Distance Officer, heeft uw bedrijf al zo’n rol?

Kijk voor meer informatie op

https://www.hotitem.nl/webinar-social-distancing/

https://www.hotitem.nl/blogs/waarom-je-juist-nu-moet-investeren-in-een-what-if-mechanisme-voor-je-scenarioanalyses/ voor een blog over scenario analyses met behulp van data

Hieronder tonen we de demo van het 1.5 distance dashboard: