MKB: Maatschappelijk betrokken en succesvol met data

In deze opname hebben we het met Barbara Bisschop (BigDataHub) en Nigel van Houten (Intellegus) over over de inzet van data voor het maatschappelijk betrokken MKB. Verwacht in deze uitzending speciaal voor ondernemers die met hun voeten in de klei staan toegankelijke voorbeelden van organisaties als sportclubs, Le Champion, gemeentelijke zorg-en welzijnsorganisaties, bibliotheken, vleesverwerkers en meer.

Enterprise oplossingen passen niet altijd bij het MKB

Want op enterprise niveau zijn er prachtige oplossingen, maar deze passen niet altijd bij het MKB. Vanwege de schaal, de kosten, of de koppelbaarheid met systemen in het MKB. Daarnaast wil een ondernemer in het MKB zich vaak vooral bezighouden met zijn kernactiviteiten en heeft hij geen beschikking over omvangrijke datateams. Vanuit de filosofie: Data – Durven – Doen hebben we met Barbara en Nigel een gesprek over het vinden van waardevolle toepassingen, het verbinden van data en verrijken van de bedrijfsvoering door slimme visualisaties en applicaties.

Een feitelijk onderbuikgevoel

Dit begint met het begrijpen van de organisatie, of dit nu een evenementorganisatie, sportclub, vleesverwerker of zorg-en-welzijnsinstelling is. Door inzicht te geven in de mogelijkheden, te begeleiden bij de eerste stappen en beschikbare data beschikbaar te maken in heldere dashboards, zien ondernemers hun eigen onderbuikgevoel bevestigd in de toepassing. Of juist niet, zodat de ondernemer sneller tot de juiste beslissing kan komen.

MKB ondernemers kunnen van inzicht naar impact komen door te benoemen waarop ze willen sturen en te exploreren door te visualiseren. Door deze eerste stappen ontstaan vaak vele mogelijkheden voor MKB ondernemers, aldus Nigel van Houten van Intellegus / BigDataHub.

Meer informatie

Big Data Hub: www.bigdatahub.nl

Intellegus: www.intellegus.nl